måndag 23 november 2009

Peggys nya frisyr

I dag har Peggy varit till frissan å hon belv sååå söt. Göran tycker inte att jag klipper så bra så han bokade en tid i Skönsberg och körde dit Peggy, och jag måste nog erkänna att de gör det bättre.

I helgen red jag bara på lördag, blev en tur runt Orrrsjön i det fina vädret. Ja för en gångs skull så sken solen, har väl inte hännt på över en månad. Tränade kondition och styrka genom att klättra i lite backar. Efteråt var vi till Sörböle och buntade 200 höbalar, helt slut i armaran efteråt då det är mitt jobb att stapla dom på vagnen. På kvällen var vi sedan till stan, Göran och Chille dömde en match i Timrå och under tiden så shoppade jag i Birsta. Hann med både Jula, city affärerna och Ikea. Efteråt var vi på bio med Madde och Jonas och tittade på "Bröllopsfotografen", mycket bra!! Tappade min ramlösa på golvet i salongen och öppnade den direkt, utan att tänka mig för,,, smart. Tur att det var bara vatten eftersom det sprutade som en fontän rakt upp ur flaskan, innan jag hann sätta handen över.
Söndag blev lite körig, först morgonprommis med Göran och fika med grannarna. Fixa stallet och städning. Eftersom jag går över gården varje gång jag släpper hästarna i hagen så blir det en del spån och skit på vägen så varje söndag brukar jag kratta och städa upp. Likaså utanför stallet blir det massa skit och hö. På eftermiddagen var vi till Görans föräldrar och åt middag, farmor fyllde år.

Inga kommentarer: