onsdag 18 november 2009

Ingen fara med prollan

På måndag morgon ringde jag ATG kliniken i Bergsåker för att få mun och käke kontrollerad på Calista. Fick en tid kl 14:oo så jag tog ledigt på eftermiddagen och for dit. Var lite fundersam på om jag skulle få in henne i transporten eftersom det är över ett år sedan vi åkte någonstans, men det gick bra. Hon stod på luckan och funderade en stund och jag fick ta om en gång men sen gick hon in, tyckete väl det var otrevligt att stå kvar ute i regnet. Väl där fick vi vänta rätt länge på vår tur. Pratade en stund med Zäta, som jobbar där. Han hade fått ett vick pga att en av assistenterna hade blivit sparkad i huvudet av en häst. Usch och fy,,, låter otäckt. Det var i alla fall helt ok med Calista, troligen har hon fått en spark på käken av fölet, därav svullnaden. Hon hade också vassa tänder som gett henne lite sår på kinderna. Men de raspade tänderna på henne där så nu är de fina igen.
I går kväll red jag igen, som vanligt. När jag ridit klart ställde jag upp henne och kollade hur hon såg ut och tycker då att revbenen syns lite för mycket, hon blir smalare men lägger inte på sig på överlinjen. Vet att det kan vara svårt att hålla ston fina i slutet av föltiden och än värre blir det väl när jag rider så mycket som jag gör. Har i alla fall ökat på maten ännu mer så får vi se vad som händer. Får nu 5 kg kraftfoder och ca 16 kg hö, av det så äter ju fölet en del också. Tog också och avmaskade alla hästarna igen, utifall det är nån liten mask som spökar.

Inga kommentarer: