söndag 15 november 2009

Göran och Peggy har fredagsmys


På fredag hade vi 2 minus och några cm snö på backen men i dag, söndag, spöregnar det och är 5 grader varmt. Känner mig dödligt less på regn, lera, dis och mörker. Hästarna klaffsar runt i geggan och får äta hö som blir blött och lerigt direkt och jag fastnar med stövlarna i leran när jag ska hämta hästarna.
Annars så började helgen bra med inflyttningsfest hos Sofi men god mat och trevliga vänner. På lördag var jag en aning seg men kunde inte sova på morgonen. Gick till stallet och tänkte rida ut en sväng med Calista. När jag hade tränsat henne så stod hon och grejade med huvudet upp och ner och när jag drog åt nosremmen så reagerade hon som om det gjorde ont. Red ut i alla fall men hon ville stanna då och då och gnugga nosen mot benet. När jag kom hem så försökte jag undersöka om jag kunde se någon konstigt i munnen eller käkarna men såg inget sår eller något. Men när jag trycker på kinden så reagerar hon och jag tycker också att hon verkar lite svullen mellan ganasherna. Vet sedan tidigare att Calista fort blir vass i munnen och jag behöver raspa tänderna ofta och nu har jag inte gjort det pga fölet osv. Men jag ska ringa veterinären i morgon så de får kolla ordentligt så att det inte är något annat. Hoppas att det bara är tänderna som behöver lite rasp. I dag red jag inget, törs inte utifall det är något annat som gör ont.
Om två veckor så ska jag, Göran, Chrille, Pia, Klara, Victoria och Maritn till Stockholm och Globen. Ska blir jätte kul att strosa runt på stan, kolla på dressyr och handla hästprylar!! Har varit lite bekymmrad över vem som ska hjälpa mig med hästarna under tiden eftersom de som normalt brukar hjälpa mig ska med till Stockholm. Men så kom jag och tänka på Sofi, hon ställde upp direkt och erbjöd sig att bo hos oss över helgen,, men nu har det upptsått ett problem. Sofi har problem med en fot och har nu fått tid för operation precis samma fredag som vi ska åka så nu är jag utan hästvakt igen!!! Finns det någon som är sugen på att skotta lite hästskit runt första advänt så går det bra att höra av sig...:) Viss kompensation utlovas,,,,

Inga kommentarer: