söndag 8 november 2009

Höstrusk


Fy vilket väder det har varit den här veckan! Regn och regn och en del snö. I torsdags snöade det så Calista fick höga styltor när vi gick upp till ridhuset och sedan kom det mer regn så nu ser hagen ser ut som ett risfält. Cornell har varit ut och suttit fast på gången nästan varje dag den här veckan. Brukar vända honom innan han går in i boxen när vi kommer från hagen. Borstar av honom geggan från benen och kratsar hovarna. Vissa dar går det som en dans och andra dar går den mindre, som en dans. Men över lag så har han blivit otroligt snäll och lätthanterlig. Känner fortfarande igenom kroppen på honom då och då. Försöker känna i jumskarna på honom om jag kan känna några kulor,,, och känner faktiskt några små plommon,,:) Tränade Calista som vanligt tisdag och torsdag, inga förändringar där utan tempo och styrketräning som vanligt. På lördag tog jag en långtur ute,, i ösregnet. Red ner till Torrsjö en sväng med mycket arbetstrav som konditionsträning och sedan en sväng upp på Skärsättsberget för lite klättring, blev en tur på nästan två timmar. På söndag fick jag ställa in ridningen. Vi håller på att lägga om golvet i vardagsrummet och golvsliparen skulle komma kl 13.00 så jag hantlangade Göran de sista plankorna som skulle dit för att han skulle hinna. Vi var klar kl 13:20 så golvsliparen, Åke, fick vänta en stund. På eftermiddagen var det löshoppning i ridhuset, den här gången var det med Maria Roos. Hon har också en två-åring, en jätte söt hingst som heter Ozzie. Han ska visas på hingstmönstring nu på onsdag i Bollnäs, jag håller en tumme för dem! Det var första gången som Zara skulle få hoppa själv och nu med två hinder. Det gick i alla fall väldigt bra, hon hoppade utan att tveka så vi höjde tills hindret var 80cm. Sedan tyckte jag att det kunde räcka för första gången.

Inga kommentarer: