onsdag 25 november 2009

Manen klar!

Då var manen klar, tog väl en dryg månad men det är ju så kul att rycka man...:s Hade tänkt att rycka den helt och inte använda sax något men den var lite för lång när jag började så de blev för tunn så jag fick ta saxen mot slutet och jämna till lite.
Fortsätter träningen med klippmaskinen också,, går inte så bra. Märker en liten, liten förbättring men i går var hon på väg att klättra in i sin box för att komma undan. Men det är bara att fortsätta, skam den som ger sig.
I dag var Åke här och vinterskodde båda hästarna och verkade Cornell. Gick inte så bra att sko Zara den här gången heller, fram är det inga problem men bak sparkar hon och är otrevlig. Vet inte hur jag ska träna henne heller för till vardags går det bra att kratsa. Hoppas Åke står ut så blir det väl bättre med tiden. Cornell var jätte snäll och tjafsade bara lite. Åke säger att han fått Calistas hovar, dvs små och lite dålig kvalite,,, trist men så är det.
Har ridig Calista tisdag och onsdag den här veckan pga att i morgon ska jag packa och förbereda lite för på fredag åker vi till Stockholm och Globen. Tränar dock på ungefär som vanligt, har börjat rida mer öppna och sluta med lite överdriven böjning. Har också börjat rida mindre volter med lite mer samling och lite fler byten. Gör detta ca 10-15 min per pass sedan återgår jag till högt tempo och låg form igen.

Inga kommentarer: