måndag 5 oktober 2009

Hockeyhelg

Den här helgen har vi varit i Ösersund och tittat på hockey cup. Tänkte det kunde vara kul med en bild som inte gäller hästar, för en gångs skull. Åkte upp på lördag förmiddag och låg på Scandic över natten och åkte hem på söndag. Var och åt på en kina restaurang på lördag kväll i centrala Ösersund,,, men den var jätte dålig. Det gick inte så bra i cupen för Chrille de förlorade alla matcher utom en oavgjord, men Chrille fick göra ett mål så han var ganska glad ändå. På söndag snöade det i Ösersund, blött och grått och några cm snö på backe.


När vi kom hem på söndag eftermiddag så hade jag bestämt att nu skulle det ske,,, ut med Calista och lämna fölis inne. Zara fick gå ut i hagen och sedan puttade jag in Cornell i hennes box. Den är ju mindre än fölboxen så att han inte kan springa runt lika mycket. Pysslade ganska länge med Calista först och det gick bara bra, han gnäggade lite och tittade ut på sin mamma. När jag skulle gå iväg med Calista så kom Göran ut och hjälpte mig att kolla så han inte skulle stegra sig och fasna någonstans. Var en aning nervös när jag gick iväg.... hade telefonen i fickan och vi hade bestämt att funkade det ej så skulle Göran ringa en signal och jag skulle vända. Men det hände inget.... Calista gick iväg som ingenting,, gnäggade några gånger bara och Göran ringde inte heller. Red i ca 30 min uppe i ridhuset och sedan gick jag tillbaka och då stod Cornell lugnt och käkade hö i boxen,,, vilken lättnad!! Nu kan jag äntligen börja rida ut som jag vill samt öka till tre ridpass i veckan med Calista.

Inga kommentarer: