fredag 23 oktober 2009

Killen börjar bli stor

På måndag red jag ett bra pass med Calista i ridhuset. Hon jobbar på och är samarbetsvillig och positiv.

tisdag eftermiddag var jag och Madde till Sofi och åt middag och därefter var vi och tittade på en live sändning från Robbie Williams konsär. Mycket bättre än jag förväntat mig. Är inte så förtjust i Robbie, tycker han ser lite ner knarkad ut men, som sagt, det var faktiskt riktigt bra. När jag kom hem kände jag mig gräsligt förkyld och bäddade ner mig själv ordentligt. Har sedan varit hemma från jobbet resten av veckan. Ont i halsen och hosta, men ingen feber.

På torsdag kväll var jag så rastlös på att vara hemma och inne så jag skrittade ut en sväng med Calista. Från början när jag red iväg med Calista och lämnade Cornell inne så var det jätte lätt att putta in honom i boxen men efter ett tag så började han lista ut vad som var på gång. Så jag fick då ta på honom grimma och släpa in honom men efter ett par gånger så listade han ut även det. Nu när jag tar ut Calista på gången så snabbar han sig att ställa sig framför hennes bog aldelse stilla för därifrån är det svårast för mig att flytta honom till boxen. Sen står han och blänger på mig med plutig läpp... Enda sättet är att jag vänder honom så att han får rumpan mot boxen och sen ta satts och backa honom in i boxen. Väl instängd så är han väldigt lugn och snäll. Jag har haft honom på gången två gånger den här veckan, fastsatt. Hade förväntat mig att han skulle börja backa och försöka slita sig lös men han står ganska snällt. Borstar, kratsar hovarna och känner igenom hela kroppen så att han ska blir van. Han har en väldigt skum färg på kroppen nu, påminner om Oboy.

Inga kommentarer: