torsdag 24 september 2009

Första frosten


I dag var det första dagen med frost ute på morgonen. Kall och mörk tid som väntar nu,,, nästan mörkt ute när jag går till hästarna kl halv 6. Den här veckan har jag tömkört Zara. Går bra i vänster varv men i höger så kan jag inte ha tömmarna fastspända när jag galopperar. Nu var det två ponnyer inne i ridhuset som sprang runt samtidigt så hon hand lite svårt att konsertrera sig. Stuttsade runt med svansen på ryggen lite då och då. Åkte transport upp, för det var länge sedan sist nu. Hon gick in direkt nu och behövde inte använda någon lina. Hon har bivit så cool,, när vi skulle hem gick hon också direkt in utan nåt krångel.

I onsdags så red jag Calista och det gick bara bra. Cornell har varit väldigt snäll länge nu. Han går som en hund i koppel bredvid mig när jag rider Calista och när jag släpper honom i ridhuset så lunkar han bara efter eller står och hänger i mitten. Tror att det blivit så mycket för hans järna nu med allt ridande att han inte orkar bråka.

I dag så red jag Zara hela vägen upp till ridhuset. Hon skrittade på med jätte enärgiska steg så jag blev riktigt nervös, eftersom jag inte har så mycket styrning. Men jag vill ju inte bromsa henne heller,,, så jag satt på helspänn och beredd att hoppa av:) Travade runt kanska mycket i dag och gjorde volter lite här och där. När jag rider så känns hon bäst i höger varv men när jag longerar så är hon bäst i vänster varv,,, lite konstigt, men så är det. Sitter och gör volter mest hela tiden med stora ledande tygeltag så att hon ska bli lite mer följsam. Hon var jätte duktig i dag och skrittade på lika bra på hemvägen och då glömde jag nästan bort att jag satt på en unghäst och slappnade av:)

Inga kommentarer: