torsdag 3 september 2009

Mitt lilla matvrak!


Calista är överlycklig över att ha fått en hel bal hö i hagen. Hon bara äter och äter.... Pratade med Pia som sa, att det spelade ingen roll när hon passerade min hage så stod Calista och åt. Dom andra två kan stå och hänga, nån stans men Calista äter konstant... hur ska jag nånsin få nån form på den hästen igen.
I tisdags skulle jag, enligt mitt schema, tömköra igen men tömmarna var på rymmen så det blev en liten ridtur i stället. Red bara en kort stund för det var fler hästar i ridhuset. Det gick ungefär lika bra som förra gången bortsett från att Zara gjorde en liten bock. Det var bara en liten så jag kände inte att jag höll på att ramla av,, eller så. Åkte transporten upp. Fick ta lina när jag åkte dit, men gick då genast in. När vi åkte hem gick hon in direkt, utan lina. Zara är mycket mer pigg och framåt nu när hon har börjas sova inne på nätterna, det märks stor skillnad. Försökte rycka manen också i går, men det gillade hon inget vidare,, fortsättning följer där...




Inga kommentarer: