söndag 6 september 2009

Ridit Calist igen


En regnig vecka har passerat och jag har stått i vardagsrummet och tapetserat varje dag. Men nu är det klart!! Hästarna har därför fått vara och vilat hela veckan. Men nu är det slut på vilan så i dag var det dags att rida Zara igen. Longerade gansk länge först för hon var väldigt pigg. Det märks verkligen att hon står inne på natten nu. Hon är frammåt, vaken och mycket pigg. När jag hade hoppat upp så ville hon trava hela tiden, ruskade på huvudet och backade när hon inte fick göra som hon ville. Men hon har ju alltid varit så himla snäll så det gör inget att hon "konstrar" lite och konstigt vore det ju annars,,, hon är ju bara två år.

I dag var det också dags att damma av Calista. Hon är enormt tjock och jag var mycket tveksam om jorden skulle räcka runt hennes mage,,, men det gjorde den. Göran följde med mig och ledde Calista upp till ridhuset och jag ledde Cornell. När vi kom upp så var det en tjej som satt och red där så vi kunde inte släppa fölet löst. Göran försökte hålla i honom men has skuttade runt och lyckades sparka till honom på benet. Efter en stund gick den andra hästen och vi kunde släppa Cornell. Men han var jätte jobbig hela tiden och girade in framför Calista och sparkade så han träffade mig på foten,,, tur man har stålhätta! Men bortsett från den lilla hulliganen så var det jätte roligt att rida Calist igen. Hon var pigg och framåt och känndes jätte mjuk och spänstig, tråts att hon stått så länge. Längtar redan till nästa ridpass. Ska försöka rida henne två gåner i veckan nu hela september och sedan öka till tre gånger i veckan i oktober. Göran får nog hjälpa mig till en början men jag hoppas att jag kan ta honom som handhäst så småningom.

Inga kommentarer: