fredag 11 september 2009

Höstvecka



Så här ser det ut kl 6.00 på morgonen i Baggböle i september.

Nu har jag varit och köpt en nya tömkörningstömmar så jag slipper låna varje gång. Tömkörde Zara med dom i måndags och det gick jätte bra. Det är runt rep i början av tygeln som gör att de glider lätt genom ringarna på jorden. Annars så står det rätt stilla i utvecklingen vid tömkörning nu. Vi gör volter, halter och skrittar runt.

Red Zara sedan på onsdagen. Tänkte försöka rida henne hemifrån denna gång. Gick bra tills vi kom till vår gräsmatta med en stenkant för den ville hon inte gå över. Började backa så jag fick hoppa av och leda henne över. Hoppade upp igen och då gick det bra enda upp till Eva där hennes hundar kom springade, då hoppade jag av. Sedan red jag upp till ridhusen utan fler stopp. Red bara en kort stund i ridhuset. Travade ett varv åt vardera hållet innan hon fick massor med beröm och sedan fick hon gå hem, utan mig på ryggen.

I går red jag Calista igen. Hoppade upp och tog Cornell som handhäst och red hela vägen upp till ridhuset. Fick även stopp med honom vid vår gräsmattskant och stenmur, fick truga en stund innan jag fick över honom. Göran tog en promenad efter för att kolla att allt gick bra. Red i ca 20 min och sedan var både Cornell och Calista ganska trött. Cornell skötte sig jätte bra den här gången och varken sparkades eller sprang framför oss,,, jo föresten,, men inte så mycket.

Inga kommentarer: