torsdag 17 september 2009

På promenad

Den här veckan har Cornell varit jätte snäll. Red Calista i tisdags och hade honom med. Gick helt själv den här gången. Red sedan i ca 20 min och det gick super bra. Snäll hela vägen upp och var nästan inte i vägen nåt alls. När vi kom hem satt jag fast honom på gången och borstade och lyfte lite hovar,,, krånglade lite,, men det var ju först gången.

På onsdag skulle jag rida Zara upp till ridhuset. Klev upp direkt vid stallet men kände nästan genast att det inte var läge den här gången. Det blåste ganska mycket och när jag suttit på henne ca 5 meter så började hon stuttsa så då hoppade jag av. Gick med henne upp i stället. Pia hade hoppträning så jag ledde henne runt en stund först. Varje gång en häst hoppade över ett hinder eller rev så stuttsade Zara runt med svansen i luften. Lite jobbigt blev det, men bra träning:) När alla hästar gått ut och en ny grupp var på väg in så passade jag på att hoppa upp en stund. Zara var spännd hela tiden och jag kände mig inte helt trygg på hennes rygg. Skrittade runt en liten stund och bara lite trav,, med några kickar, sedan klev jag av och ledde henne hem.

I dag har Göran och jag varit ner till Uppsala och hälsat på Pierre. Han fyller 20 år i dag så vi bjöd ut honom på restaurang och köpte en kostym till honom. De har en massa kostym middagar i studentföreningen så han behövde verkligen en kostym. Han blev jätte glad för den. Följde med honom hem och tittade på hans nya lägenhet också.

Inga kommentarer: