måndag 14 september 2009

Vacker helg


Ännu en helg har passerat med vackert och fint väder. På lördag var Victoria och hälsade på så jag passade på att rida Calista då jag fick lite hjälp med Cornell. Gick med honom själv mästadels men Victoria hoppade in och hjälpte till när det kom hundar eller bilar. Gick riktigt bra den här gången. Cornell börjar bli van att springa runt i ridhuset nu så han är inte i vägen lika mycket.
På lördag kväll var i i Ortsjön på surströmmings fest, jätte trevligt, men var vädigt trött på söndag. Sov framför TVn några timmar på eftermiddagen och tänkte inte göra nåt med hästarna. Men när jag vaknade kännde jag mig rätt pigg endå så det blev en liten tur med Zara. Tömkörning stod på schemat i dag. Gjorde som vanligt, lite trav i volt och sedan halter och volter i skritt. Har börjat galoppera lite längre nu så hon ökar lite kondis. Vänster varv går jätte bra men höger är hon lite svagare i. Hon kickade bakut en gång och lyckades på höger bak över tömmen. Blev jätte rädd att hon skulle dra iväg med tömmen mellan benen, och det var nära. Släppte helt högertömmen och drog bara i vänster så att hon svängade och jag fick stopp på henne. Fick knäppa lös tömmen i bettet och sedan dra lös den, puh vilken lättnad när hon var lös igen. Gjorde sedan om galoppen i höger varv igen men nu hade jag bara tömmen i bettet.

Inga kommentarer: