onsdag 30 december 2009

Bitit kallt!!!


Måste presentera vår andra katt Kasper. Han är en lat, fet katt som hällst ligger inne och myser. Dessutom är han ett genetiskt under, han är fyrfärgad och enligt veterinär så kan han katter bara ha två färger.
I morse hade vi -26 grader kallt hos oss. Burr,,, svinkallt!! Fick pylta på mig massor med kläder när jag red upp till ridhuset i går med Calista men det härliga är att när man kommer dit så är det bara att ta av sig jackor och rida i bara tröjan :) Har ridit Calista nu måndag och tisdag och hon har varit på ett stålande humör. Samarbetsvillig och kämpat på i mycket bra tempo. Börjat att träna tvärare slutor nu och mer samling och lite, lite början till piruetter igen. Hon är lika fantastisk att rida när hon är på humör som hon är helt vidrig att rida när hon har sitt sura jag. Kämpar för att komma på ett sätt att kommar runt hennes humör men inte kommit på nåt bra än. Tror att det hänger ihop med hennes brunster så jag ska ge henne "Gladiator plus" så snart Cornell flyttat för att se om det hjälper.
När jag ridit klart i går så packade jag sadel, träns, longerlina och lite annat och skulle går till garaget och hämta bilen. Men när jag kom dit så fanns ingen bil för Chrille hade tagit den på träning. Det vara bara att lägga alla prylar i en skottkärra, (min nya fina) och gå upp till ridhuset. Fick stanna två gånger på vägen för att försöka värma mina fingrar och kinder som höll på att bli köldskadade,,, huga!! Väl uppe så sadlade jag Zara och gick ut i ridhuset för att longera henne. Var beredd på värdens rodeorejs men blev mycket förvånad då hon var hur snäll som helst. Kännde nu igen den "vanliga" Zara. Travade snällt runt mig och lyssnade när jag vill att hon skulle sakta av. Galopperade också snällt även om hon inte orkar mer än två varv. Kännde mig väldigt nöjd när jag spang hem i kylan sedan, nu ska jag börja rida till veckan.

Inga kommentarer: