söndag 13 december 2009

Med Jenny på tävling

Det här är min brorsdotter Jenny. På lördag var jag med henne till Näset på blåbärshoppning, det gick jätte bra. Det är Maggan, Maria och Marianne Bäckström som driver ridskolan där och dom är otroligt duktiga med tjejerna som rider. Bra regler och inget pjosk men samtidigt skojar dom friskt hela tiden. Jenny fick rida en häst som heter Madde, jätte söt liten fux. Hon var ganska het så det första hindret sprang hon förbi, så det fick dom ta om, men sedan gick det som en dans.
Calista har, som vanligt gått ute i helgen. Stenhårt överallt nu med, men vad gör man? Man gör det bästa av situationen, tränat samlad skritt, ökad skritt, övergångar trav/skritt, slutar i skritt och halter:)
Zara vilar lite till, hennes högra framben är inte helt bra än.
På fredag kväll satt jag i ridhuset hela kvällen och tittade på dressyrträning för Mads. Mycket intressant och många fina hästar att titta på. Blir sååå sugen att träna själv!
På lördagkväll var Sofi här och käkade middag och efter det var vi upp till Malin och Mattias och badade tunna, jätte mysigt! Såg ut som ett kritvitt russin när jag kom ur vattnet vi 2-tiden på natten. Då hade det blivit så kallt ut att min telefon hade frusit fast på träaltanen.

Inga kommentarer: