torsdag 3 december 2009

Stressig vecka

Varje dag den här veckan så har jag slängt om kläder direkt när jag kommit hem och gått till stallet. Sedan har jag kommit in vi halv 9-9 och plockat lite inne och stupat i säng. På måndag var jag ute och reparerade hagen till sent efter deras flykt i helgen. Grinden ser numera ut som ett spindelnät. Fick reda på att det var Rickard som hade fångat mina hästar. Grannen, Lasse hade sett dom springa mot Orrsjön så Rickard hade tagit sin fyrhjuling och åkt efter. Zara hade kommit fram till honom direkt uppe i skogen, självklart, hon är ju så himla social. Efter ett tag fick han fast Calista också, Cornell följde sedan bara efter. Han fick lämna fyrhjulingen i skogen och promenera med en häst i varje hand hem. Blev väldigt imponerad då Rickard inte är så van hästar. Han berättade att han hade haft liten bilkö efter sig på vägen hem men att det hade gått bra. Är så fruktansvärt tacksam att det finns snälla grannar som, utan att tveka, rycker ut och hjälper till!! Var förbi hos Rickard på tisdag och lämnade lite blommor och ehh,, lite "dricka".
På tisdag kväll red jag Calista med kandaret för första gången sedan igångsättningen. Nu gick det bra och hon surade inget alls. Satt upp kavaletti för att träna lite trav med höga benlyft. Hade endast två nu, till att börja med. Funkade,, sådär men ska fortsätta att träna så att jag sedan kan utöka med många. Fick tippset av Pia att det var bra för hästens magmuskler och dom behöver ju Calista verkligen träna. Fortsätter också träning med klippmaskinen och tro det eller ej men nu har jag lyckats klippa en liten fyrkant på Calistas bog :) Innan det är färdigt så ser hon väl ut som ett lapptäcke!! Men jag ska inte klippa henne helt förän Cornell har flyttat då hon måste börja täckas då. Men det går i alla fall lite framåt nu.
På onsdag var jag upp till Marie Uppling på "ljusparty" och passade då på att fråga om hur och när vi ska sätta ihop våra små pollar. De tänkte nog ha Noa kvar med Sangria till mitten på janari. Jag skulle vilja skilja av Cornell ganska omgående så jag ska se om vi kan dela av Calistas box så att jag kan sära på dem här hemma, så länge. Sedan ska hingstarna få gå tillsammans i fölboxen uppe hos dem och i en stor hage på dagaran med vindskydd, det kommer att bli kanonbra. Så får dom busa och fajtas med varandra hela dagarna.

2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Hej!
De vart jag med när Rickard kommer hem och säger att han vart och Letat rätt på dina hästar=O).
Trodde först han Lurade oss med inte;O).

Visst är de super att ha god grannar!

Ha de så Gott!

Kram Anna-Karin

Inger sa...

Goda grannar är guld värda!!
Ha de så bra du med!!
Kram Inger