torsdag 17 december 2009

Snuvig kisse

Det här är vår katt Jesper. Han har varit förkyld hela veckan, hostat och nysit hela tiden. Jag hade aldrig hört att katter kunde bli förkylda förut men så är det tydligen. Nu har även jag blivit jätte fökyld, jag snorar och hostar och är allmänt hängig. Misstänker skarpt att det är Jesper som smittat mig:) Har varit i Stockholm en sväng på kurs, väldigt irriterande att måste springa ut från lokalen när man hela tiden får hostatacker. Blir hemma i morgon....

På tisdag eftermiddag började det att snöa nåt alldeles väldigt här hos oss. Kunde inte ha hästarna nere på ängen längre då det går en vattenledning rakt igenom hagen och den kan frysa om hästarna går ovanpå den. Så nu har jag flyttat upp dom till den lilla vinterhagen vid stallet. Det har nu kommit ändå mer snö och kallt är det, -18 grader just nu. Red i ridhuset, som vanligt i kväll. Lite sura miner från Calista men det gick över efter en stund. Tränade att köra klippmaskinen, som vanligt men det går inte så bra. Hon blir spänd och stel så fort jag visar henne klippmaskinen, men det är väl bara att fortsätta. Vissa dar går det bättre för att nästa dag bli värre igen. Cornell har bitit på både Calistas och Zaras svansar så att det ser ut som nån har varit där och klippt med sax lite här och där,,,, typiskt. Blir skönt att få honom flyttad snart. Zaras ben är bra nu så till helgen ska jag börja träna henne igen. I dag har jag haft henne på gången och tränat ben lyft och ryckt lite man.

Inga kommentarer: