fredag 5 februari 2010

Snö, snö och ändå mer snö!!

Det här var en väldigt dålig bild, men den enda jag hade på lager just nu.
Tänker det aldrig sluta snöa?! Jag skottar och skottar, svär och skottar. Nu vill jag inte mer!! Hästarna kliver snart över tråden i hagen för det är så mycket snö som packats att den snart bara når dom till knäna.
Har kämpat på med ridningen hela veckan och faktiskt lyckats hålla, i alla fall, Calistas ridschema. Red för Gunilla på tisdag och det gick så bra. Så bra att Gunilla tyckte att vi skulle avsluta passet men en serie. Gjorde en kort serie med byte i vart tredje och hon bytte klockrent! Blev sååå glad! Fick också bra hjälp med galoppen. Calista kan lätt bli lite hög i nacken och en aning "struttig" i galoppen men fick tipset att sänka henne ganska mycket. Tyckte att hon blev lite för låg, men Gunilla sa att det var perfekt. Känslan i galoppen blev i alla fall jätte bra, mycket gungigare. Märkte att Calista tyckte det var jobbigt, så detta ska vi träna vidare på. Plumsade sedan upp till ridhuset med Calista både onsdag och torsdag och tränade. Zara har bara fått stå för jag kan inte gå med henne upp när det är så här mycket snö och inte transporten heller för då har jag kört fast, antagligen. I dag har det inte snöat, helt otroligt, men sant!! Jag har jobbat hemifrån och Göran har skottat hela dan. På eftermiddagen skottade jag fram transporten och kunde, äntligen lasta Zara och åka upp och rida. Longerade en stund först och hoppade sedan upp. Gick ungefär som förra gången, ganska bra. Det ska bli bra väder även i morgon så jag ska rida henne i morgon också. Måste passa på när det fukar.





3 kommentarer:

Irene sa...

Så kul att ha kommit så lång med sin häst!

Inger sa...

Tack, men skulle nog inte ens få en 6:a på serien om det vore tävling:) Men vi kämpar på!

Irene sa...

Har inte ens börjat med bytena ännu på min 6-åring. Låååång väg kvar...