lördag 27 februari 2010

Görans nya traktor



Måste bara lägga in en bild på Görans nya traktor. Vi behöver verkligen en traktor. Stor gårdsplan som behöver skottas och till höskörden i sommar blir den perfekt!


I dag var det uteritt med Calista. Finns inte så mycket att välja på nu när det gäller uterittvägar när det snöat så. Går inte att plums längre för snön är för djupt så Calistas ben räcker inte till. Vi har bara en bilväg som vi kan rida efter, den är ganska enslig så det går sällan bilar där. Men det blir väldigt tråkigt att rida samma väg jämt. I dag red jag i alla fall där igen. Travade ganska mycket i låg form. En kort sträcka tränade vi galoppslutor. Galopperade efter kanten rakt fram i en sluta. Därefter rakrikta och red rakt en bit för att sedan göra diagonal sluta till andra sidan av vägen, byte och sedan sluta rakt fram, rakrikta och sluta över på andra sidan. Sedan pustade vi med en trav en stund i låg form. Härligt väder var det i alla fall, nyskottad och fin väg och inte kallt.


Senare på eftermiddagen tog jag Zara i transporten upp till ridhuset och den här gången lastade jag helt själv både hemma och när vi skulle hem efter passet. Gick hyfsat att rida. Hon var en aning låg i formen och jag fick driva och höja handen en del för att få upp henne. Diagonalerna funkade fint i dag och vi kunde göra en liten ökning också. Styrningen går bra nu hon fastnar inte längre och drar inte mot utgången heller så det tar sig...:)

3 kommentarer:

Irene sa...

Kul med ny traktor!

Viran sa...

Görans nya traktor var jättefin, kan tänka mig att han är nöjd.

Madicken sa...

Vad fin den är!! =)