söndag 28 februari 2010

Äntligen vackert väder


Det har varit en skön och trevlig helg med bra väder, för en gångs skull. Robin, vår äldsta grabb är 23 år och har flyttat till Oslo i helgen för jobb där i 6 månader. Han kom därför förbi och dumpade div saker som han inte kunde ta med till Norge. Mest kläder och den ungen har mer kläder än det värsta tonårstjejen. Så det har varit lite att göra med att rensa, tvätta och plocka undan efter honom.
I dag skulle jag som vanligt rida ut. Funderade ett tag på vad jag skulle träna och kom fram till att det var dags för ett kondispass. Men när jag kom ut så kände jag bara att ,,,, näe inte i dag. Solen sken och det var bara ett par minus grader, vägen var ganska nyplogat så underlaget var jätte bra. Bestämde i stället att bara rida ut utan någon plan och bara njuta av en trevlig uteritt. Skrittade mycket och Calista drog in den kalla vinterluften och hon fick gå med huvudet i vilken form hon ville och bara titta på naturen, hon med. Kände mig så nöjd när jag kom hem, vi behöved en strosar tur båda två.
På eftermiddagen tog jag en pysselstund med Zara. Ryckte manen, som det var länge sedan jag gjorde. Hon tycker inte om det men hon har en ganska lättryckt man så det gick bra ändå. Tog fram gummiskrapan och gnuggade bort lite vinterpäls också. Det bara rasar av henne nu. När jag var klar slängde jag på henne ett täcke och gick upp till ridhuset. Mari och Eva var också där och vi byggde bana för löshoppning. Zara var lite het igen och rejsade över de tre första språngena. Sedan hoppade hon jätte fint ett par språng. Fick ett stopp på slutet men hoppade när vi tog om så jag var, sådär nöjd. Efteråt släppte vi in Cornell och Noa som fick springa runt och hoppa över bommarna som låg på backen. Dom var såå söta...:)

1 kommentar:

Irene sa...

Verkar som om du fick en härlig tur!