onsdag 3 mars 2010

Drivis och hagel,,, igen!


Jaha då var det skitväder igen. Snöstorm blåser småspik, men jag skulle ju inte klaga så,,, det är i alla fall ganska varmt bara minus 5 grader:) Försöker vara possitiv men vardagen känns lite tung nu. Jag är en person som behöver ha något att se fram emot. En resa, en händelse eller nåt så att man kan tänka,, bara en vecka kvar sedan ska vi.... Vardagen blir så tråkig annars.

Det är i alla fall ny månad med nya mål. Calistas mage är nu 219 cm, två cm minskning från förra månaden. Hon är fortfarande tjock men ser inte dräktig tjock ut längre. Målet för månaden är att jag nu ska galoppera på Zara och att kunna rida sluta i vänster varv på volt med Calista.

Gunilla ringde och hade gjort illa handen så dressyrträningen blev inställd. Packade på oss täcken och kläder och gick sedan med Zara i busvädret upp till ridhuset. Skönt att komma in i värmen, är så himla tacksam över grannarnas ridhus!! Ridningen gick bra, bra form och bra framåtbjudning. Mellan varven kastade hon en del med huvudet, misstänker att det är dags att kolla hennes tänder. Ska ringa Martin, vår hästtandläkare. Red hela vägen hem utan problem.

Sedan Calistas tur. Tränade, som vanligt slutor på böjt spår och byten. Hon var pigg och framåt och positiv men får några nitar då och då, då hon tycker att jag kräver för mycket. Men det är ganska bra att hon säger ifrån när jag går för långt. Avslutade med att rida MSV B:2 programmet då jag inte ridit det förut och anmält mig till det på Färsta tävlingarna. Gick ganska bra, enkla bytet gick sådär men öppna och sluta, diagonalt eller på rakt spår går som en dans..:)

3 kommentarer:

Irene sa...

Skulle vara kul att se en videosnutt när du rider?!

Inger sa...

Jag ska se om jag kan fixa en filmsnutt:)

Viran sa...

Jag kan filma vid tillfälle om du vill. Bara kamera då.