fredag 19 mars 2010

Zara äntligen fångad på film

I dag följde Göran med upp till ridhuset och filmade en stund när jag red Zara. Han filmade med min telefon så den är inte av någon vidare kvalité Gick bra i alla fall att rida, en väldigt pigg häst. Galopperade lite mer i dag och fick en "kospark" i början men sedan flöt det på. Körde henne i transporten i dag och hon gick in själv både dit och hem.
Hovis var och skodde hästarna också i dag. Det gick bra men Zara är fortfarande lite stökig när han ska ta bakhovarna. Men det är bara när han ska lyfta upp benet, sedan när han fått grepp så står hon snällt. Zara stod och tuggade lite på grimmskaftet under tiden och märkte då att det fastnade i hennes mun. När jag kollade in i munnen så såg jag att tänderna stod åt alla håll. Hon både håller på att tappa tänder och få nya lite var stans, konstigt, men jag märker inget när jag rider henne.

3 kommentarer:

Viran sa...

Tumme upp! Tjusiga tjejerna. Det går ju strålande :)

Inger sa...

Ja det går jätte bra, så roligt att ha kommit igång med galoppen

Irene sa...

kul att se!