torsdag 4 mars 2010

Klara bild


Yes!! Äntligen något att se fram emot. Göran har bokat biljetter till AC/DC den 3 juni. En Stockholms helg med god mat, shopping och konser. Vi blir två par som åker ned med tåg på onsdag (precis bokat, kostade 95kr/pers,, billigt!!) Ska bli så himla trevligt!!
I går var det ridning, som vanligt. Red med träns i dag, rider annars med kandar ca 3-4 gger/vecka. Eftersom jag tränat skolor ganska intensivt i veckan så kände jag att det var dags att sträcka ut lite muskler. Red i låg form med mycket volter, stora volter och sedan mindre och mindre. Ökning i 7-8 steg och sedan samling i lika många steg. I höstas, när jag började rida Calista bestämde jag att prova att rida henne i högt tempo mest hela tiden, för att se om jag kunde få henne mer framme. Tycker faktiskt att det har funkat, hon är väldigt på just nu. Hoppas att det är så när vi kommer på tävling också. Men det blir väl som vanligt, jag blir supernervös och stel som en pinne. Calista blir sur för att jag är stel och lägger öronen bakåt och slår med svansen. Ibland lyckas jag slappna av och då brukar det gå bra.
Hade lite pyssel med hingstarna också i går. Fyllde på spån och tog ut dom på gången. Dom är så snälla, lugna och jätte goa. Risken är väl att det blir andra toner så snart de blir könsmogna. Undrar hur länge vi kan ha Nelly i samma hage,, hmm, undrar just...?

3 kommentarer:

Viran sa...

Det verkar som om det gjorde Calista gott att bli mamma. Få ett break från träning/tävling. Du vet ju hur det var när man fick komma ut efter mammaledighet. Rätt kul :)
Härligt att hon är så på, jag tror att ni kliver upp ett snäpp i % nu.

Irene sa...

Kul att ha något att längta till. Nödvändigt!

Inger sa...

Ja, jag tror att hon "mognat" lite efter fölningen.