måndag 22 mars 2010

Programridning


I går var jag till Sundsvalls ridklubb på programridnings träning. Hade bestämt att jag skulle rida Msv B:4 och fick starttid kl 14:00. Började rida fram i god tid men då de hade fått återbud så blev jag inkallad mycket tidigare. De sa att jag kunde rida fram i godan ro men då man har publik och domare som bara sitter och tittar på en så klarar jag inte det. Blev dööö stressad så jag red bara några min och sedan sa jag att det var dags att köra. Resultatet blev att Calista "kryper" upp i formen och får för hög nacke, galoppen blir kort och bytena korta. Men, men det är sånt som händer. Hon var i alla fall på ett toppen humör, positiv och framåt och märkligt nog så blev jag inte ett dugg nervös. Utlåtandet blev just att hon blev för hög i nacken att jag ökade lite för mycket både i travökningar och galoppökningar. Öppna och sluta gick bra frånsett att jag kom in lite snett på andra slutan. När jag räknat ihop mina poäng så hamnade jag endå på 62,17% och det är jag jätte nöjd med. Känns bra inför tävlingsdebuten nästa helg.

2 kommentarer:

Irene sa...

Tråkigt att bli så stressad. Men tänk som så att det också egetligen var en bra träning! Du fick ju fina poäng trots detta. Lycka till på tävlingen! Du får referera!

Inger sa...

Tack! Rapport kommer efter helgen