söndag 14 mars 2010

KLara bild


Söndag kväll och vi har just kommit hem från en tur i stan där vi varit och tittat på bio och sedan ätit gott på Kinarestaurang. Jätte mysigt...
Helgen har annars varit lugn. Jag har dragit på mig en rejäl förkylning, hostat mig blå och snorat i flera dagar.
Calista har fått jobbat i ridhuset varje dag, utom lördag då red jag ut. Fruktansvär tråkigt, men vad gör man. Nu är ju vädret helt ok men underlaget,,, isigt och stenhårt så det går bara att skritta, så det gjorde vi en lång tur i lördags. Calista har varit lite småsur nu några dagar, brunstig,,, men hon har ändå varit ridbar bara liiiite sur. Annars så jobbar hon på mycket bra, samarbetsvillig och positiv till det mesta.
Red Zara en tur på lördag, mycket bättre nu och hängde inte på bettet nästan alls. Tränade volter men lite mindre än vi gjort förut. Försökte få dom runt 10 m, går, som vanlit bra åt höger men lite sämre åt vänster. Varierar tempot hela tiden försöker öka och minska både i trav och galopp. Hon är så "på" hela tiden så jag jobbar på att få henne att lyssna på mig lite mer. Hon skötte sig i alla fall väldigt bra, inga kosparkar eller tvärnitar längre. I dag har jag tömkört henne igen, det gick också lite bättre än förra gången. Även här är hon så himla pigg just nu. Ligger på som attan,,,,, Bockade, naturligtvis, i galoppen och det blev lite struligt ett tag men det gick över på en stund. Kunde sedan galoppera i flera varv åt båda hållen utan bockningar. Kändes bra,,, men så fort jag bröt av till trav och gjorde en ny fattning till galopp så måste hon bocka lite igen. Men hon är ju bara en bebis än så hon måste ju få busa av sig lite också.

3 kommentarer:

Irene sa...

Kul att hon är pigg o glad!

Sätilaryttaren sa...

åh vad jag börjar längta till sommaren =) En riktigt mysig bild =D

Inger sa...

Ja visst längtar man till sommaren!