onsdag 17 februari 2010

Lite smalare


I dag snöar det igen, man blir så trött!! Blir det aldrig vår? Ett litet vårtecken är i alla fall att hästarna har börjat tappa vinterpälsen. Märks inte så mycket på Calista då hon är klippt men Zara bara rasar det bäls av.
I måndags tränade jag bommar igen med Calista, fem bommar där varannan bom ligger upplagd på en sockerbit. Jag är lite lat att plocka fram bommar men ibland ligger de kvar efter någon annan så då brukar jag passa på. Det gick i alla fall ganska bra så länge jag kommer in rätt på bommarna. Tror att hon tycker det är kul för hon lyfter väldigt bra på benen. Red Zara en stund också. Tog transporten upp och nu kunde jag lasta henne själv igen hemma, på tillbaka vägen fick Pia hjälpa till med en hand men behövde ingen lina. Fick ett stopp och en spark men i stort sett gick det bra att rida. Gått framåt väldigt mycket nu sedan jag kommit igång med ridningen regelbundet. Red lite diagonaler i dag eftersom jag ridit så mycket volter och serpentiner så kännde jag att det var dags att rida lite rakt också så hon inte vinglar.
I går kväll var det åter Gunilla träning. Öppna och sluta går väldigt bra och hon var "på" som aldrig förr. Det enda som inte gick så bra var byten. Hon byter utan problem men det är kvaliten som måste bli bättre, luftigare och större. Magen har minskat lite, som ni ser, men mer muskler är att önska. Så det är bara att ligga i....

2 kommentarer:

Irene sa...

Bommar o cavaletti är ju så nyttigt för våra pållar.
Skönt att lastningen går bra nu.

Inger sa...

Ja, visst är det, bra för deras magmuskler. Läste att du ska sätta igång Disco nu, håller tummarna att det ska gå bra!