torsdag 21 januari 2010

Panik i hagen!


På måndag red jag gymnastikridning i ridhusent med Calista och det gick mycket bra. Kännde mig väldigt laddad för dressyrträningen på tisdag för Gunilla, men tyvärr så blev det inget... På tisdag morgon släppte jag ut Zara först i hagen och gick sedan och hämtade Calista. Precis när jag ska öppna tråden och släppa ut henne så kommer Zara springande i full fart mot tråden. Jag bara står och tittar för jag tror ju att hon ska stanna, men det gör hon inte. Hon springer rakt igenom så stolpar och tråd ryker och Calista som står framför mig blir naturligtvis skräckslagen, tvärvänder och springer rakt över mig. Det nästa jag minns är att jag försöker kliva upp från backen men kroppen lyder inte. Jag kravlar runt i snön en stund innan jag får ihop armar och ben så jag kommer på fötter. Får efter en stund tag i hästarna som står på grannen, Rogers gård. Summan blev att jag har fått ett hack i hakan som jag fått ihoptejpat. En blodutjutning på benet, med ett broddhål samt blåmärken här och där. Känns lite som jag blivit överkörd av ett tåg,, eller nått. Har legat i soffan nu i två dagar så börjar att känna mig som en människa igen. I kväll ska jag, förhoppningsvis, kunna rida igen.

1 kommentar:

Irene sa...

Usch då! Tur att du klarade dig undan allvarligare skador!!