söndag 10 januari 2010

Klara bild


Äntligen, i dag har vi "bara" haft -10 grader ute. Red ut en sväng med Calista i dag på morgonen och då var det fortfarande ganska kallt, drygt -20. Hon var väldigt orolig och gick bara och gnäggade och ville vända hemåt hela tiden. Trodde inte att hon skulle känna av separationen från fölet så mycket som hon gör. Känner mig som en mycket ont människa som har tagit honom från henne. Har riktigt dåligt samvete, borde kanske ha väntat lite till. Men, men, nu är det gjort. Såret på Cornells ben var i alla fall mycket bättre i dag. Det har torkat ihop och det var bara lite svullet. Han är fortfarande mobbad i hagen och får hela tiden stå en bit ifrån dom andra.

Löshoppning stod på schemat i dag. ´Vid halv 6 slängde jag på Zara ett täcke och mig själv en reflexväst, pannlampa och traskade åter mot ridhuset. Gick stigen efter sjön men precis när vi ska gå upp på rätta vägen igen så sjönk jag i snön och Zara klev av mig skon. Vände mig om och såg det sitta fast ljupt i snön. Hinner precis rycka upp den när det kommer en bil men hinner inte få på mig skon. Så det var bara att snabba sig att springa över vägen med häst i ena handen och sko i den andra i bara strumpan. Svor en lång ramsa när jag hoppade runt på ett ben och försökte borsta bort snö, få på mig skon och hålla reda på häst samtidigt. Det gick i alla fall jätte bra att löshoppa Zara i dag. Vi är nu uppe på 80cm höjd igen och hon hoppade koncentrerat och jätte fint, känner mig så nöjd. Victoria hoppade Nelly också, hon var mycket tveksam till en början men det är ju ganska länge sedan hon hoppade sist. På slutet gick det i alla fall bra. Evas 4-åring gick bra, men det går lite för fort, hon är så otroligt pigg den hästen.

Inga kommentarer: