onsdag 6 januari 2010

Klara bild

Den här bilden tog Klara på Calista i sommras, strax innan hon skulle föla. Klara är jätte intresserad av foto och knäpper kort jämt. Hon har tagit massor med kort på bla mina hästar. Jag tänker lägga upp lite bilder nu så ni som läser min blogg får se vad hon kan.
Just nu är det inte roligt att bo i norrland, kallt, så himla kallt!!! Det har legat mellan -15 till -33(i dag) i flera veckor nu. Både jag och hästarna börjar bli lite deppiga och stelfrusna.
I måndags var det gymnastikridning för Calista. Låg form och mycket stretch. Böja mycket i sidorna och mycket korsade ben. Detta för att på tisdag var det första passet för Gunilla sedan fölvilan. Det var jag, Victoria och Denise som skulle träna och jag red sisst. Calista var på toppen humör och gick väldigt bra. Vi tränade Msv B övningar hela passet. Gjorde fyra byten och alla satt bra även förvända och samlade galoppen gick fint. Det vi måste träna på är att jag inte får vrida kroppen i vänster öppna och att jag måste ställa mer i galopp slutorna. Kul var det i alla fall och jag ser redan fram till nästa träning.
Nu på eftermiddagen har jag longerat Zara. I skritt och trav gick det bra men hon har det jobbigt i galoppen. Vet inte om det är orken som tryter, om hon är väldigt pigg eller bara lite tjurig men hon bara krånglar. Antingen rejsar hon, slår åt alla håll eller springer mot utgången och ställer sig med huvudet emot mig så jag ej får fram henne igen. Misstänker lite att hon växer och att det helt enkelt är jobbigt. Red i alla fall efter longeringen och det gick bra. Hon stannar ibland och backar lite men överlag så går det framåt. Travade i dag också. Hon har bra kliv och framåtbjudning och det jag lärde henne i höstas verkar sitta kvar. Så det är bara att kämpa vidare.



Inga kommentarer: