söndag 24 januari 2010

Klara bild


Så var det söndag kväll och en ny vecka väntar. Känner att nu får det vara slut med alla problem för nu vill jag verkligen komma igång med träningen ordentligt. Har fått göra om lite i mitt ridschema då det har blivit så mycket aktiviteter i ridhuset som jag måste anpassa mig efter, men det ska nog går bra ändå.
Red ut på Calista i dag igen, hade långtrav i låg form upp till Västanå och tillbaka. Galopperade en stund också men utjutningen som jag fick på mitt vänsterben, pulserade så jag fick hålla mig till traven. Calista känndes i alla fall jätte fin. Har jobbat hennes vänstersida mycket sista tiden, då det är hennes sämsta sida. Den har faktiskt blivit väldigt bra av utejobbet. Travar i låg form och varierar från att ställa vänster och sedan över i vänster sluta och tillbaka till bara ställning. Rakriktar naturligtvis, mellan varven lite.
Har precis kommit hem från SRK nu där vi varit och löshoppat. Det var första gången som Zara fick åka transport en längre stäcka, hon har ju bara åkt upp till ridhuset förut, tar 3 min. Nu åkte vi in till Sundsvall vilket tar ca 45 min. Men jag hade inte behövt oroa mig för hon stod som ett ljus hela vägen. Värre blev det med lastningen den här gången. Zara ville inte gå på utan jag skulle ta linorna men hon vände hela tiden när jag skulle lägga linan bakom rumpan på henne. Göran fick komma ut och hjälpa mig, till slut. Han petade på henne med spöt lite och då gick hon in direkt. När vi åkte hem så gjode Victoria lika dant, lite pet med spö och sen in. Löshoppningen gick i alla fall bra. Lite tittig och spännd, men det får hon vara, det var ju första gången på bortaplan. Hon hoppade i alla fall 90 cm, liten höjning från förra gången.

Inga kommentarer: