lördag 2 januari 2010

Så var det år 2010

Så var det ett nytt år. Alla pojkarna var ute på sitt håll på nyårsafton. Göran och jag åt en god middag tillsammans och sedan var vi ner till Pia och Janne och väntade in nya året. Klara visade mig kort som hon tagit på Calista i somras, innan hon fölade, otroligt fina. Klara är jätte duktig på att ta fina bilder.

I morse red jag ut med Calista innan solen hade gått upp. Bilden är tagen från hästryggen ca kl 9 och med -10 grader. Det var underbart väder och perfekt ridunderlag på vägen. Gjorde en långtravning ner till Torrsjö fram och tillbaka. Mätte Calistas mage i dag, då det är ny månad, men den hade bara minskat en centimeter. Den här månaden ska jag börja träna henne fullt ut, för nu ska hon ha fått sin grundkondis. Cornell får bo kvar hemma en månad till och då blir så Zara kvar i ridhusstallet. Uppling ville vänta till februari med att skilja av sin hingst. Jag ska dela av hagen här hemma så att jag kan skilja av dem helt hemma i stället. Det funkar jätte bra med Zara där uppe. Sedan är det väldigt skönt att ha henne så nära ridhuset så jag slipper transportera eller gå med henne dit. Red henne i dag, för första gången efter vilan. Longerade först en stund och hon verkade så lugn i skritt och trav i alla fall. I galoppen blev det lite rejs,,igen. Red bara ett par varv och bara i skritt. Känndes säkrast så, väntar med traven ett tag. Styrde runt och gjorde halter och lite volter sedan blev det massor med beröm. Cornell fick också komma ut på gången i dag, ryckte manen lite på honom, borstade och tränade att lyfta hovarna.
Nu är det dags att ta en prommis med Peggan upp till ridhuset igen för kvällsfodring.

Inga kommentarer: