söndag 31 januari 2010

Stallet i vinterskrud


Jisset vad det snöat!! Dom senaste dagarna har jag inte gjort annat än skottat snö. Ett antal timmar har jag skottat stigen upp till ridhuset. Har ingen lust att gå efter vägen i mörkret när plogbilar och andra tunga fordon kör i 120. Men nu kan jag gå där igen!! Nu när äntligen all snö är någolunda undanskottad så kommer kylan... hade i dag ca 25 grader kallt. Jag har ju förbjudit mig själv att rida inomhus på helgerna men den här helgen frångick jag regeln. Har ridit inne både lördag och söndag pga kylan. Calista går jätte bra nu och är sååå kul att rida. Jag har bara tränat kondition och lite muskelträning i helgen inga skolor alls så att det blir lite variation från vardagsridningen. I helgen har jag också longerat Cornell för första gången. Eller longera var väl att överdriva. Jag har haft honom på lina och sedan fick han springa runt lite som han ville. Men det gick i alla fall bra! I dag har jag ridit Zara en stund. Trog upp henne med transporten. Gick sådär, att lasta. Provade inget själv i dag utan Göran kom ut och hjälpte mig direkt men lina. Hon backade lite men sen gick hon in. På hemvägen tog vi också lina och då gick hon in utan protest. Får nog fortsätta köra med lina och hjälp ett tag. Om det inte varit så himla kallt så hade jag tänkt träna men i 20 graders kyla känns det inte så kul. Det gick, i alla fall kanon att rida. Styrningen börjar funka bra och hon fastnar inte längre utan går på hur bra som hellst. Nu hoppas jag verkligen att väder, kyla, skador och allt annat håller sig borta så att jag äntligen kan få börja följa mitt träningsschema helt.

1 kommentar:

Irene sa...

Vackert, men längtar till våren..