tisdag 26 januari 2010

Lastningsproblem


I dag hade jag massor med energi när jag kom hem. Gick ut direkt och gjorde iordning Zara och kopplade transporten. Eftersom hon var lite svår att lasta i går så tänkte jag att det gäller att träna direkt. Men det gick inte så bra. Gjorde som vanligt först, spöt i vänster hand och beta lite bakom mig samtidigt som jag går in, men funkade nada!! Försökte med linan men så fort jag ska lägga den bakom rumpan så vänder hon, så det funkar inte, när man är själv. Fick ropa på Chrille som kom ut och hjälpte mig med pet på rumpan och då gick hon in direkt. Åkte upp och tömkörde Zara och det gick jätte bra, lugn och fin. Slänger med huvudet lite men det kommer att rätta till sig bara hon får lite mer ork, känns det som. Sen var det dags att åka hem,,,, gick inte in. En tjej som skulle hoppträna hjälpte mig med spöt men det gick inte heller så vi fick ta linan och då gick hon in. Till helgen blir det lastträning!! I och för sig så är det mörkt ute och lampan i transporten är trasig så man kan ju förstå att hon tycker det är lite läskigt, men det måst ju funka det med. Urlastninge går i alla fall bra:)
Gick sedan upp till ridhuset och hade lite pyssel med Cornell, borstade, kollade såret och kratsade hans hovar. Han är jätte snäll och Mari berättade att dom busar jätte mycket i hagen på dagarna nu. Bestämde att dom ska få gå utan grimmor för de biter i varandra så mycket.
Till slut blev det Calistas tur. Red på kandaret uppe i ridhuset. Travade en hel del bommar i dag, för att träna lite magmuskler. Calista går bra på bommar, ser sig för och lyfter jätte fint på benen. Tränade också mycket diagonala slutor både i trav och galopp. Jag har en förmåga att vrida mig i kroppen när jag går in i en sluta, speciellt i vänster. Så fort jag gör det så tvärnitar Calista och reser sig, hon är så himla känslig, på gått och ont. Måste koncentrera mig på att sitta spikrakt, då flyttar hon sig hur lätt som hellst.

Inga kommentarer: