fredag 8 januari 2010

Klara bild 2


Lika kallt ute nu med -28 grader! När ska detta vända. Vattnet har frusit i stallet så jag får bära innefrån garaget och i morse hade det frusit även i garaget så jag måste gå in på toan och hämta,,, suck! Cornell och Calista var bara ute några timmar i går och hästarna i ridhusstallet var inne hela dan. Släppte Zara i ridhuset på kvällen för jag trodde hon skulle ha jätte mycket överskottsenergi, men hon bara ställde sig och hängde. Då blev det lite longering i stället. Gick väldigt bra, longerade längst ned i ridhuset, närmast utgången. Eftersom vi var längst ned så behövde hon inte dra åt det hållet hela tiden så det gick alldeles strålande.
Tänkte rida Calista också men efter lite funderande så bestämde jag mig för att det var för kallt att gå ut. Ställde henne på gången och testade klippning. Proppade hennes öron fulla med sönderklippt svamp förs för att hon skulle höra så lite som möjligt. Började med rumpan och det gick hur bra som helst, blev helt förvånad. Men när jag började närma mig jumskaran så gick det inte lika bra längre. Hon kniper med kroppen och skakar så maskinen "hoppar" framåt och ni kan ju tänka er hur fint klippt det blir då...! Stängde av maskinen och lät henne vila en stund och sedan så gick det bra några minuter igen. Nu är i alla fall hela rumpan klar, ska fortsätta i helgen.




1 kommentar:

Irene sa...

Hej! Tittade in på din blogg o blev lite full i skratt, för den var ganska lik min till utseendet. Trevligt att läsa om dina hästar!
Mvh Irene Karlsson