lördag 23 januari 2010

Klara bild


Kunde inte rida på hela veckan. Kroppen har värkt, främst nacken, benet och halsen. Torsdag och fredag har jag haft huvudvärk och det är inte så mycket bättre i dag. Har funderat på vad som hände och jag tror att det var rådjur i hagen som skrämde Zara att springa igenom. Rådjuren brukar gå in i hagen på natten och äta upp hö som hästarna lämnat. I morse när jag vaknat bestämde jag mig, i alla fall för att rida. Sadlade Calista och red en sväng ner till Torrsjö. Tog det kanska lugnt och skrittade mäst. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle rida Zara också, eller inte. Eftersom jag inte gjort något med henne på hela veckan så var jag rädd att hon skulle vara jätte pigg och kanske springa på mig, eller nått på vägen upp till ridhuset. Att bli översprungen av 500kg häst sätter sina spår. Känner att jag blivit lite rädd och det kommer nog att sitta kvar ett tag. Men då förnuftet fått tala så insåg jag att har jag nu gått upp till ridhuset minst 100 gger sedan jag köpte Zara så varför skulle hon springa på mig nu då hon inte gjort det tidigare......? Hon är ju jätte snäll och har ju aldrig gjort nått när vi gått upp och ridit. Gjorde iordning henne på eftermiddagen och promenerade upp till ridhuset och det gick naturligtvis hur bra som hellst. Jag tror Zara kännde av min oro för hon var super fin att rida. Fastnade inte en enda gång och travade och gjorde volter hur fint som helst!! Red hela vägen hem i mörkret, utan problem. Hon fick massor med beröm och ett stort äpple när vi kom hem.

1 kommentar:

Irene sa...

Skönt att det gick bra!