onsdag 27 januari 2010

Klara bild

I går kunde jag äntligen vara med på dressyr träningen för Gunilla. Pratade om tävlingarna som är i Umeå den 13-14 mars och Gunilla tyckte absolut att jag kunde vara med. Jag har ju ca 1,5 månad på mig att få lite rump och ryggmuskler på Calista. Ska rida Msv B:4 och Intermedier för juniorer. Tränade under passet mest på rörelser från Inermedieren. Många diagonala slutor i trav och galopp. Det går mycket bra i höger men inte lika bra i vänster. Måste ställa lite mer för att det ska bli bra. Calista ville bryta av i galoppen hela tiden, tror att hon har lite träningsverk från i måndags då jag travade bommar. Hon fick nog använda lite nya muskler där.
När jag kom hem tog jag bort tejperna från såret på min haka. Var lite orolig hur det skulle se ut men det var inte så farligt, ärret faller in i alla andra rynkor som man har:)

I dag har det varit ett förfärligt snöoväder här, bara vräkt ner. Hade bestämt att jag inte skulle rida i dag pga vädret samt att det var träning för Sigrid hela dagen och kvällen i ridhuset. Tänkte bänka mig där uppe och titta hela kvällen men när jag kom dit så hade nästan alla avbokat just pga vädret och det borde jag ju förstått. Kollade en stund på Victoria och Sally när dom tränade, gick jätte bra för dom. Sally börjar att bli riktigt "framme" och travar på i jätte fin gång.

1 kommentar:

Irene sa...

Kul med tävling!