onsdag 13 januari 2010

Klara bild


I dag var Cornell lite piggare. Han äter lite och Mari sa att han stått och ätit ute också. Känns så skönt att det håller på att vända.
I går tömkörde jag Zara första gången med linor. Det gick faktiskt bättre än väntat. Kunde styra ut henne bättre på spåret så att hon inte genar och det gick bättre att bromsa henne i galoppen.
I dag var det ridning på gång. Sadlade och ledde henne upp till ridhuset. Gick vägen upp eftersom det är så mycket snö på stigen. Hade reflexväst och pannlampa på mig men Zara hade ingen reflex. Typiskt nog så kom det en bil och när Zara såg att det lyste i diket så vände hon sig så att hennes kropp for ut i vägen och dålde mig och reflexvästen. Bilföraren blev nog inte så glad på mig, antar jag. När jag kom upp så satt Pia på fyrhjulingen och harvade ridbanan. Men Zara brydde sig inte allt utan jag kunde leda henne runt, under tiden. Hoppade upp utan att longera före i dag och det gick bra. Fick några stopp men i stort sett gick det mycket bra i dag. Travade runt och gjorde volter, halter och igångsättningar. Pia byggde bana för sin hoppträning och bar vattenmattor och annat fram och tillbaka men Zara tittade kanppt åt det hållet. Känns så bra att hon är så stabil i psyket. Det känndes så bra att jag red hela vägen hem, efteråt. Travade till och med på vägen i mörkret och det känndes hur säkert som hellst.
Calista får vara veckan ut och hämta sig från separationen. Har fortsatt med klippningen av henne,, men det går inte så bra. I måndags så åkte hundtrimmern fram igen. Då funkar det att klippa henne, inte bra, men det går. Nu har jag halsen kvar och lite under magen. Ska försöka klara av det sista under helgen.

Inga kommentarer: